De nationale organisatie heeft het concept nationale vliegprogramma voor 2026 gepubliceerd.
Heb zelden zo’n gedrocht gezien en volgens mij in elkaar gedraaid door iemand die echt helemaal buiten de sport staat en totaal niet weet waarom je een heel jaar duiven verzorgd.
Als je een mooi ploegje vitesse/midfond duiven hebt kun je het hok afsluiten na 27 juni, want daarna zijn er alleen nog vluchtjes die nergens voor tellen (aldus de opmaker van dit programma).
O nee ik vergis me, je kunt ze opnieuw in de strijd gooien vanaf 8 augustus (zijn ze in ieder geval goed uitgerust).
Ik heb ook het idee dat ze zelf niet weten wat ze nu eigenlijk presenteren, er staat bijvoorbeeld:
De jonge duiven omvat de vluchten vanaf J24 t/m 37.
Hier kunnen alleen jonge duiven op ingekorfd worden.
Even verderop staat:
Oude duiven mogen worden gespeeld op de J en F vluchten en er mogen van die oude duiven uitslagen worden gemaakt.
Deze uitslagen tellen voor geen enkel kampioenschap of competitie.
Ook zo’n heet hangijzer is het overbelasten van de vereniging functionarissen.
Prima toch denk je dan maar in dit programma staat het weekend van 27 juni (toevallig mijn verjaardag) daar toch echt een beetje haaks op of wat denkt u van:
Een midfondvlucht van 450 km
Een semi nationaal vlucht van 600 km
Een sector vlucht met middag lossing
Dan is er Agen voor Oude en jaarlingen apart
Een jonge duiven vlucht van 100 km
En je weet maar nooit of je dan nog duiven thuis hebt, zo ja dan kun je ze altijd nog op een training van 200-300 km trakteren.
Nog zo’n mooi ding, Midfond en dagfond op dezelfde dag inkorven, een garantie voor problemen en onwaarschijnlijke aankomsten.
Het enige positieve is het jonge duiven vliegprogramma, maar dat is puur persoonlijk.
En de oplossing ligt zo voor het oprapen, kijk naar het vliegprogramma van Afdeling 5 en zeg mij dan wat daar aan mankeert.
In mijn stukje van 2 weken geleden kunt u het lezen van afgelopen jaar.