Ieder najaar opnieuw zijn de besturen heel druk met het samenstellen van een nieuw vliegprogramma en daar is sinds een paar jaar de discussie over een nationaal vliegprogramma bij gekomen.
Maar een discussie hierover is voor mij geheel overbodig, je moet alleen zorgen dat een ieder zijn ding kan doen en niet wordt gehinderd door gebrek aan mogelijkheden.
Kortom kijk eens naar het vliegprogramma van afdeling 5, heel bijzonder is het niet of het moet zijn dat dit al sinds jaar en dag nagenoeg hetzelfde is en klaarblijkelijk door alle afdeling 5 leden als zeer volwaardig wordt ervaren.
Natuurlijk zijn ook hier nog best wat dingen aan te veranderen maar die zijn minimaal en zeker niet echt nodig maar misschien wel wenselijk om dit programma nog meer te vervolmaken.
Wat in dit vliegprogramma door mij als ideaal wordt ervaren is het beslist niet inkorven van twee vluchten op dezelfde avond.
Er is hier wel eens eerder mee geëxperimenteerd en het gebeurde niet iedere vlucht maar op een gegeven moment gaat het gegarandeerd verkeerd en zijn er gelijk twee vluchten naar de knoppen.
Dus vind ik het idee van het NPO bestuur om op dezelfde avond twee vluchten in te gaan korven geheel onnadenkend.
Het draait uiteindelijk niet alleen om kosten te besparen maar denk dat het beveiligen van je concoursen boven aan de lijst moet staan.
Weet niet of de lezers van mijn blog bekend zijn met het programma van afdeling 5, geen probleem ik zal het onder dit stukje publiceren zoals het dit jaar was.
Dan is er nog zo iets als een ieder zijn plezier gunnen (voor sommigen heel moeilijk) en niet alleen aan jezelf denken.
Ik kan mij zo indenken dat als je er goed in bent om de duiven wat te motiveren maar niet de kwaliteit voor handen hebt je je toe legt op de snelheid en toch iedere week er wat lol aan wil beleven het niet zo moet zijn dat er vijf/zes vitesse vluchten achtereen op het programma staan en dat was het dan.
Ook deze liefhebbers komen in dit programma grotendeels aan hun trekken.
Mijn advies zou zijn neem dit programma over zoals het hieronder gepubliceerd staat, en dan niet in losplaatsen maar wel in kilometers.
Het bied mogelijkheden en ruimte voor iedereen, hopelijk wordt er in de nieuwe afdeling verder geborduurd op dit “VOOR IEDER WAT WILS” vliegprogramma.
Maar een discussie hierover is voor mij geheel overbodig, je moet alleen zorgen dat een ieder zijn ding kan doen en niet wordt gehinderd door gebrek aan mogelijkheden.
Kortom kijk eens naar het vliegprogramma van afdeling 5, heel bijzonder is het niet of het moet zijn dat dit al sinds jaar en dag nagenoeg hetzelfde is en klaarblijkelijk door alle afdeling 5 leden als zeer volwaardig wordt ervaren.
Natuurlijk zijn ook hier nog best wat dingen aan te veranderen maar die zijn minimaal en zeker niet echt nodig maar misschien wel wenselijk om dit programma nog meer te vervolmaken.
Wat in dit vliegprogramma door mij als ideaal wordt ervaren is het beslist niet inkorven van twee vluchten op dezelfde avond.
Er is hier wel eens eerder mee geëxperimenteerd en het gebeurde niet iedere vlucht maar op een gegeven moment gaat het gegarandeerd verkeerd en zijn er gelijk twee vluchten naar de knoppen.
Dus vind ik het idee van het NPO bestuur om op dezelfde avond twee vluchten in te gaan korven geheel onnadenkend.
Het draait uiteindelijk niet alleen om kosten te besparen maar denk dat het beveiligen van je concoursen boven aan de lijst moet staan.
Weet niet of de lezers van mijn blog bekend zijn met het programma van afdeling 5, geen probleem ik zal het onder dit stukje publiceren zoals het dit jaar was.
Dan is er nog zo iets als een ieder zijn plezier gunnen (voor sommigen heel moeilijk) en niet alleen aan jezelf denken.
Ik kan mij zo indenken dat als je er goed in bent om de duiven wat te motiveren maar niet de kwaliteit voor handen hebt je je toe legt op de snelheid en toch iedere week er wat lol aan wil beleven het niet zo moet zijn dat er vijf/zes vitesse vluchten achtereen op het programma staan en dat was het dan.
Ook deze liefhebbers komen in dit programma grotendeels aan hun trekken.
Mijn advies zou zijn neem dit programma over zoals het hieronder gepubliceerd staat, en dan niet in losplaatsen maar wel in kilometers.
Het bied mogelijkheden en ruimte voor iedereen, hopelijk wordt er in de nieuwe afdeling verder geborduurd op dit “VOOR IEDER WAT WILS” vliegprogramma.