Inderdaad beslissingen nemen dat staat de verschillende bestuurders weer te wachten in de komende winter.
Het is alleen zo jammer dat de meerderheid gaat beslissen over problemen die bij hun afdeling waarschijnlijk niet of bijna niet voor komen.
Ik weet ook wel dat in een democratie de meerderheid beslist maar bij ons in Zuid-Holland gaat het zoals het nu gaat best redelijk maar daar gaat straks waarschijnlijk verandering in komen omdat niet belanghebbende over ons spel gaan beslissen.
Wat ik bedoel is de herindeling van Nederland en het veranderen van bestaande afdelingsgrenzen.
Wij vliegen in afdeling 5 op dit moment met 10 kringen tezamen op één uitslag en dat geeft prachtig mooie concoursen met veel duiven op een betrekkelijk klein gebied.
Veel melkers in Nederland kijken met jaloerse blikken naar ons werkgebied en terecht vind ik.
Je zal maar kunnen spelen in het gebied waar er zoveel strijd en concurrentie is op alle gebied.
Het ziet er naar uit dat wij met drie samenspelen, Hoeksche Waard, Zuid-Hollandse eilanden en Drechtsteden dit mooie spel moeten inleveren en wij als Drechtsteden ook nog eens terecht komen in de afdeling met het slechtste vliegprogramma van Nederland (vind ik) en dan hebben we het niet eens over het ouderwetse vervoer wat daar in de rondte rijd.
Maar helaas daar wordt door andere afdelingen waarin men niets veranderd over gestemd en die gaan dan beslissen dat je maar ergens anders moet gaan vliegen in de toekomst.
Zo is het uiteindelijk ook gegaan toen er gestemd moest worden over een paar voorstellen aangaande eerlijk spel een aantal jaren terug, ook toen hebben afdelingen waar het massa inkorven helemaal niet aan de orde is voor ons besloten.
En natuurlijk ik begrijp ook wel als dit bij een andere afdeling helemaal niet speelt, maar doe dan ook niet aan een stemming waarmee je een ander in zijn eerlijk spel belemmert.
Ik heb me er eens een uurtje mee bezig gehouden om eens een vergelijk met andere afdelingen te maken als het gaat om massa inkorvingen.
Vorige week met de jonge duiven had ik daarvoor uitgekozen en kwam op het volgende lijstje met alleen de liefhebbers die meer dan 100 duiven hadden meegegeven.
Afd 1 daar was er één met 152 duiven.
Afd 2 het loopt al op naar twee liefhebbers 109 en 158 duiven
Afd 3 was er weer één met 122 duiven in de strijd.
Afd 4 op één na de meeste 100 plus inkorvers 109- 132- 146 en 116 duiven.
Afd 6 daar kon ik er niet één vinden.
Afd 7 hier waren er drie 103- 113 en 105
Afd 8 het minimum van één liefhebber met 119 duiven mee
Afd 9 weer iets meer met drie man 145- 102 en 141 duiven
Afd 10 opnieuw drie 163- 121 en 150 duiven
Afd 11 tot slot daar was er één met 134 duiven
Zo op het eerste gezicht is dit nog allemaal wel te behappen maar bij ons in Zuid-Holland waren er een paar meer, 126- 184- 186- 134- 173- 105- 137- 141- 138- en de laatste 103.
Dit waren 10 liefhebbers die met een eigen samenspel 1427 duiven in concours zouden hebben.
Afgelopen weekend vinden we eerste liefhebber die minder dan 100 duiven mee heeft op de 14e plaats op de uitslag in de afdeling
Ondanks dat we zelf op dit moment ook best met een grote ploeg vliegen blijf ik voorstander om een eerlijker spel te creëren.
Op eigen hok.
Ging het deze week wat de eerste duiven aangaat een beetje beter maar nu was het prijspercentage weer niet naar volle tevredenheid, en zo is het altijd wat.
Heeft u in alle eerlijkheid wel eens op eigen hok gekeken hoeveel weekenden je echt tevreden mag zijn en dat dan afgezet tegen het werk en aantal uren dat je er in steekt?
Als je daar naar kijkt zijn duivenmelkers toch onverbeterlijke optimisten om dit week in week uit maar op te kunnen brengen.
Wanneer je dan ook een echte mooie uitslag maakt probeer er dan ook maar optimaal van te genieten.
Onze uitslag met de jonge duiven zag er als volgt uit:
Pont St Maxcense 315 kilometer 1924 duiven in concours.
Wij hadden 93 duiven mee en winnen 8e-13e-18e-22e-33e-34e-58e-60e enz totaal 29 prijzen.
Het was achteraf toch een vluchtje met een luchtje want na een uurtje kwamen de duiven er verder toch maar moeilijk door en bij het afslaan om 19.00 uur waren best nog een knap stelletje weg bij de meesten, wij moesten er toen nog twaalf en dat zijn er tot nu toe nog vijf.